ОБМІН І ПОВЕРНЕННЯ

У законодавстві України зазначено дві причини, з яких покупець може здійснити повернення або обмін купленого ним товару

  • якщо товар не відповідає заявленій виробником якості;
  • якщо товар повністю відповідає всім вимогам, але з якоїсь причини не влаштовує покупця;

У Законі України "Про захист прав споживача" в ст. 8 йдеться про те, що якщо покупець виявив істотні недоліки в товарі, які могли виникнути тільки з причини виробника, то він має повне право вимагати його заміну або повернення своїх грошей.

Явними недоліками, якщо спиратися на п. 12 ст. 1 Закону України "Про захист прав споживача", можуть вважатися недоліки, через які товар не представляється можливим використовувати за призначенням. Якщо такий недолік з'явився з вини виробника і після ремонту з'являється знову з незалежних від покупця причин і при цьому ще наділяється хоча б однією з цих характерних ознак:

  • усунення його взагалі неможливе;
  • на його усунення потрібно більше двох тижнів;
  • він якимось чином змінює товар, що вже не входить до частини договору про купівлю.

Якщо буде потрібна перевірка якості товару, то може бути проведена експертиза в спеціальному Сервісному Центрі, в процесі якої буде перевірятися дотримання умов, зазначених у гарантійному талоні, експлуатації товару споживачем. Спираючись на п. 4 ст. 17 Закону України "Про захист прав споживача", експертизу може бути організовано протягом трьох днів з моменту отримання письмової згоди споживача на проведення такої перевірки. Якщо експертиза покаже, що недоліки, які з'явилися після передання товару споживачеві, стали результатом порушення умов щодо використання товару споживачем, збереження або перевезення, то споживач зобов'язаний буде оплатити цю експертизу.

Якщо ці вимоги не зможуть задовольнити своєчасно, то покупець може попросити замінити бракований товар на такий самий, тільки іншого виробника, обраного ним, відповідно з переглядом ціни та поверненням грошей, якщо в цьому виникне потреба. Товар може відрізнятися маркою і моделлю.

Прохання покупців щодо повернення грошей повинні задовольнятися в той день, коли вони були пред'явлені, а у випадках відсутності можливості повернути гроші - у період трьох днів. Якщо під час розрахунку з'ясовується, що ціна на товар зросла, то розрахунок проводиться на момент пред'явлених вимог, а у випадках зниження - на момент купівлі.

Посилаючись на Закон України "Про захист прав споживача" та ст.9 покупець може протягом двох тижнів поміняти товар на такий самий:

  • якщо товар не влаштував покупця за кольором, розміром або формами;
  • не можна застосовувати за призначенням, але за умов, що товар не використовувався покупцем і має товарний вигляд, споживчі якості, заводську упаковку, пломби та документ купівлі;

Якщо в момент обміну такого ж товару немає в наявності, то покупець може:

  • купити будь-який інший товар;
  • отримати назад свої гроші, витрачені на купівлю товару;
  • поміняти товар на такий самий, при першому ж його надходженні в продаж.

Під час процедури повернення грошей, розрахунки з покупцем проводяться виходячи з ціни на товар у день купівлі. Ви можете вимагати у продавця свої гроші назад, витрачені на купівлю товару, і він повинен їх повернути в той день, коли були пред'явлені ці вимоги або у випадках відсутності можливості повернути всю суму - протягом семи днів і не днем пізніше.

Вимоги споживача розглядатимуться тільки після пред'явлення товарного чека, що підтверджує купівлю, збереження повної комплектації товару, наявності упаковки від виробника, на якій має бути штрих код і заповнений гарантійний талон. У випадках, коли відбувається повернення товару неналежної якості, споживач зобов'язаний надати акт (з круглою печаткою), який він повинен отримати в спеціальному Сервісному Центрі. В акті мають бути вказані "істотні недоліки" придбаного товару.

Ви можете домогтися заміни товару або повернення грошей, тільки якщо будете дотримуватися всіх умов.

Але є причини, через які Вам можуть не поміняти товар або не повернути гроші. Наприклад:

  • від дня купівлі товару, який не має недоліків, минуло більше двох тижнів;
  • товар, який не має істотних недоліків, але вже не має вигляду нового товару і є якісь дефекти, що виникли з вини покупця;
  • під час перевірки якості товару було виявлено факти, що свідчать про спробу розкриття, ремонту або інших порушень;
  • відсутність документа, що підтверджує купівлю товару, гарантійного талона або повної комплектації товару

Також варто звернути увагу на те, що згідно з п.3 ст.4 Закону України "Про захист прав споживача" споживач зобов'язаний:

  • у випадках, коли не зрозумілі умови щодо використання купленого товару, споживачеві слід звернутися за консультацією до продавця, виробника або іншої особи для консультації щодо використання;
  • використовувати товар за призначенням і не порушувати умов експлуатації, які зазначені в документах виробника або продавця;
  • щоб уникнути негативних наслідків використання товару, споживач зобов'язаний дотримуватися заходів безпеки, зазначених у документах виробника, або в разі відсутності їх, дотримуватися загальноприйнятих заходів безпеки під час експлуатації товарів цієї категорії.